Joel Robison
0
His name is Joel Robison and he is a photographer. He enjoy creating whimsical worlds where size, scale, movement and function don’t play by the rules that we know.
Joel Robison creates fantastic worlds in which the protagonist of the image can become small and be part of a fabulous world or look through the eyes of a child the world around him.
His landscapes reminiscent of Alice in Wonderland or the Chronicles of Narnia. In any case, I love it because it represents a fantasy world, where time and space seem suspended in a fabulous and magical universe.
Il suo nome è Joel Robison ed è un fotografo. Si diverte creando mondi bizzarri in cui le dimensioni, la scala, il movimento e la funzione non rispettano le regole che conosciamo.
Joel Robison crea mondi fantastici in cui il soggetto ritratto può diventare piccolissimo e far parte di un mondo favoloso o guardare con gli occhi di un bambino il mondo che lo circonda.
I suoi paesaggi ricordano Alice nel Paese delle meraviglie oppure le Cronache di Narnia. In ogni caso lo adoro perchè rappresenta un mondo fantastico, dove il tempo e lo spazio sembrano sospesi in un universo favoloso e magico.
Joel Robison
website